MOTIF PENGGUNAAN MEDIA DAKWAH INSTAGRAM @ALASANTRI DI PONDOK PESANTREN SIROJUT THOLIBIN TULUNGAGGUNG

EVI MASITOH, 12305173037 (2021) MOTIF PENGGUNAAN MEDIA DAKWAH INSTAGRAM @ALASANTRI DI PONDOK PESANTREN SIROJUT THOLIBIN TULUNGAGGUNG. [ Skripsi ]

[img] Text
MOTIF PENGGUNAAN MEDIA DAKWAH INSTAGRAM @ALASANTRI DI PONDOK PESANTREN SIROJUT THOLIBIN TULUNGAGGUNG.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)

Abstract

ABSTRACT Seeing the development of the use of Instagram as a media of da'wah which is growing rapidly. All levels of society, of course, are familiar with Instagram, including a student. To support information about the world of students, Instagram was born Arustri. Therefore, in this study, we explain the motives for using Instagram's media at the Sirojut Tholibin Tulungagung Islamic Boarding School. The purpose of this study was to see the use of the media of da'wah Instagram at the Sirojut Tholibin Tulungaggung Islamic Boarding School. In this study using a qualitative descriptive method of data collection using non-participant observation and in-depth interviews. The results of this study there are 5 motives in the use of Instagram for reasons, the first is cognitive motive, the second is affective motive, the third is the motive of personal integrity, the fourth is personal integration, and the fifth is the motive of fantasizing. Keyword: Santri, Pondok Pesantren, Motifs, Social Media. ABSTRAK Melihat perkembangan penggunaan instagram sebagai media dakwah yang semakin pesat. Semua lapisan masyarakat tentunya telah mengenal instagram tak terkecuali adalah para santri. untuk menunjang informasi tentang dunia santri lahirlah instagram alasantri. Oleh karena itu dalam penelitian ini menerangkan motif penggunaan media instagram alasantri dipondok pesantren Sirojut Tholibin Tulungaggung. Tujuan dari penelitian ini yaitu untuk melihat motif penggunaan media dakwah instagram alasantri dipondok pesantren Sirojut Tholibin Tulungaggung. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif penggumpulan datanya menggunakan observasi nonpartisipan dan wawancara mendalam. Hasil dari penelitian ini terdapat 5 motif dalam penggunaan instagram alasantri pertama, motif kognitif, kedua motif afektif, ketiga motif integritas personal, ke empat integrasi personal, dan yang ke lima ialah motif berhayal. Kata kunci: Instagram, Santri, Pondok Pesantren, Motif,

Item Type: Skripsi
Subjects: Komunikasi Islam
Divisions: Fakultas Ushuluddin, Adab Dan Dakwah > Komunikasi Penyiaran Islam
Depositing User: 12305173037 Evi Masitoh
Date Deposited: 23 Aug 2021 03:47
Last Modified: 23 Aug 2021 03:47
URI: http://repo.uinsatu.ac.id/id/eprint/21279

Actions (login required)

View Item View Item